• okrelenie

    chodzi o koszty, bo już samo szkło jest droższe, przywieźć z pewnością przywiezie, ale za ile - nie chcemy generować kosztów, a z drugiej strony chcemy miec pewność że nic płyty nie trafi. Z tego co się dowiedzieliśmy to najbliższy dystrybutor w Mielcu, to dosyć daleko od nas, jak się uda z nim skontaktować, dowiedziec jaka cena i koszt transportu to się pewnie dokładnie określimy.jednak ja z tyłu głowy mam słowa autora projektu, który jednak był za styropianem twierdząc, że granulatu trzeba będzie użyć bardzo dużo, bo ma niższy współczynnik lambda 0,08 W/m2K niż styropian lub styrodur, a co za tym idzie, wyjdzie dużo drożej. tymczasem mąż coraz bardziej przekonuje się do szkła. 

    Znalezione obrazy dla zapytania dom ekologiczny

    Ja wymieniałem grunt i dawałem kamień,na którym dawałem styrodur pod płytę fundamentową( wanna ze styroduru). Jaka mysz byłaby w stanie przebić się przez zagęszczony kamień i żwirek? Szkło piankowe jest znacznie droższe od xps-a.możecie podbudowę zrobić z tłucznia i po sprawie , ktoś obklejał boki płyty płytkami 1mx50 cm kupionymi na wyprzedaży w 3 gatunku za grosze, przy 30 cm izolacji np i tak ni kupicie listwy startowej  pogotowie wodociągowe   do styropianu , więc tematu nie da sie ogarnąć w 100%, lepiej żyć i nie przejmować się na zaś , będą myszy to pójdzie piana w ruch Trochę więcej czasu, napiszę coś o ogólnych rozwiązaniach.

    - posadowienie oczywiście na płycie fundamentowej. W projekcie kolejno podsypka, folia kubełkowa, XPS Basf 30 cm (ja się skłaniam do Synthos XPS prime ze względu na niższą cenę), potem płyta 25 cm (zbrojenia około 1,2 t, wieńce obwodowe i siatka góra-dół drut 8, oczko 20x20)

    - ściany silikat 18 cm + styro 30 cm

    - strop gęstożebrowy Teriva-1

    - więźba tradycyjnie, a ocieplenie skosów i przestrzeni strychu to granulat (tutaj jeszcze nie wiem jaki) nasypywany/wdmuchiwany do przestrzeni utworzonej pomiędzy płytami OSB (na krokwie rozważam płytę STEICOuniwersal zamiast OSB)

    - okna, drzwi na to przyjdzie czas trochę później, od strony południowej duże przeszklenia 270x260 i 360x260 tutaj cały czas myślę jakie rozwiązanie będzie najlepsze, projekt przewiduje montaż na kotwach JB-D, ja myślę o kantówkach drewnianych 8x8

    - wentylacja mechaniczna z reku, tutaj przynajmniej na początku, a pewnie przez długi czas Dospel Luna 200 (służy mi w starym domu od dwóch sezonów, to było moje rozwiązanie na brak wentylacji w domku który sami remontowaliśmy, tak naprawdę to od tego zaczęła się moja "przygoda" z domami pasywnymi. Ileż to ja potem czasu spędziłem na zagłębianie tematu to wie tylko moja żona 

    -do wentylacji GGWC (najłatwiej jak się chyba da dwie pętle z rurek do ogrzewania podłogowego, jedna pod płytą druga na ogrodzie, do tego pompka, jakaś nagrzewnica kanałowa, nalać glikolu i korzystać

    - osłona przed nagrzewaniem to w projekcie daszek nad tymi przeszkleniami ja tutaj bardziej skłaniam się do pergoli obrośniętej roślinnością i myślę nad czymś w rodzaju rolet/markiz mam już nawet pomysł jak to sprytnie zrobić 

    - pewnie wykorzystam odzysk ciepła ze ścieków from "jaśkowe wynalazki"

    - grzanie tylko prąd w projekcie jest kombajn Nilana Compact, ale ja to traktuję jak reklamę bardziej, mam pomysł na prostsze=tańsze rozwiązanie + pewnie jakieś maty elektryczne w pomieszczeniach "płytkowych"

    - cwu to pewnie pompa ciepła podoba mi się rozwiązanie np Hewalex PCWU 2,5kw, czyli CWU razem z możliwością chłodzenia i koszt nie jest zabójczy


  • Commentaires

    Aucun commentaire pour le moment

    Suivre le flux RSS des commentaires


    Ajouter un commentaire

    Nom / Pseudo :

    E-mail (facultatif) :

    Site Web (facultatif) :

    Commentaire :