• piasek

    Tak, tak na styropian, a pod płytę będzie folia. Ciekawi mnie dlaczego nawet architekt czy konstruktor zaproponowali rozwiązanie z folią pod styropianem. Też czytałem, że jednak większość skłania się do wersji bez folii. ja bym tematu nie bagatelizował. sam miałem w moim obecnym domu problem z myszami w styropianie pod wylewką. nie do końca wykończony dom, wolny dostęp w kilku miejscach, wlazły i się zadomowiły. wyłaziły potem wzdłuż rur w kuchni . wysypanie we wszystkie możliwe szczeliny trutki załatwiło sprawę ale wiem teraz, że trzeba coś z tym zrobić tymbardziej jak to ma być styropian nośny pod płytą. myślałem, żeby pod XPS dać siatkę na krety w cienkiej warstwie piasku ale teraz się zastanawiam, czy ten zagęszczony tłuczeń czy żwir nie wystarczy.

    drugim tematem, który mnie najbardziej nurtuje to nośność styropianu pod płytą. nie piszcie proszę, żeby stosować EPS100. po pierwsze nie ma atestu (żaden producent nie poleci EPSa pod płytę) a po drugie nie wytrzyma naprężeń. wrzuciłem na szybkiego do obliczeń płytę (nie mam doświadczenia w domkach i takim posadowieniu) i wyszły mi naprężenia rzędu 10-80kPa (byćmoże lekko zawyżone, nie robiłem dokładnego modelu) to chyba więcej niż wytrzymałby EPS (długotrwale). poza tym im większa grubość tym większa podatność - większe siły w płycie. ja myślę o 20cm XPS + zadbanie o odwodnienie podbudowy. suchy piasek też dobrze izoluje.

    Co do budowy to wspomnę jeszcze, że większość prac chcę wykonać prawie sam. Doświadczenie niewielkie niestety, ale coś tam z budowami i remontami mam wspólnego do tego wielkie chęci i zapał.


  • Commentaires

    Aucun commentaire pour le moment

    Suivre le flux RSS des commentaires


    Ajouter un commentaire

    Nom / Pseudo :

    E-mail (facultatif) :

    Site Web (facultatif) :

    Commentaire :