• zlikwidować tzw. raje podatkowe, przez wysłanie do nich sił okupacyjnych i wprowadzić zasadę, że można mieć tylko jedną rezydencję podatkową i to tylko w państwie, w którym się jest jego obywatelem.

    Po co az tak prymitywne metody – od razu wysylac wojsko. Wystarczy stworzyc liste krajow- rajow podatkowych gdzie posiadanie konta pozwalaloby organom karno-skarbowym domniemywac popelnienie przestepstwa oszustwa podatkowego. Liste nalezy oczywiscie aktualizowac…

    BTW: rzad niemiecki wszedl w posiadanie danych oszustow podatkowych korzystajacych z pomocy szwajcarskiego banku HSBC – kilkaset tysiecy oszustow. Zaoferowal pidzielenie sie tymi danymi z rzadami, ktore o to poprosza. Nie slyszalem o polskim zaintetesowaniu

    Podobny obraz

    A propos podatków – interesujące stawki podatków dochodowych są w Izraelu.

    CIT – 25% (2016)

    PIT

    10% dochód roczny 1 – 62 640 szekli (1 szekla izraelska = 1,1 zł)

    14% 62 641 – 107 040

    21% 107 041 – 166 320

    31% 166 321 – 237 600

    34% 237 601 – 496 920

    48% 496 921 – 803 520

    50% ponad 803 520

    Dla dochodów pasywnych (rentierzy…)

    31% dochöd roczny 1 -237 600 szekli

    Tyle, że od dnia swych krwawych narodzin w 1948 roku Izrael otrzymał od USA pomoc o wartości ponad 120 mld dolarów. Pieniądze te płynęły nieprzerwanie w czasach wojen i kryzysów, a nawet i wtedy, gdy amerykańska gospodarka zaczęła chwiać się po krachu z 2008 roku. I tak w dniu 14 września 2016 roku administracja Baraka Obamy otrzymała zgodę Kongresu na zwiększenie pomocy wojskowej dla Izraela, która od 2018 roku w ciągu dekady wyniesie 38 mld USD. Skala amerykańskiej pomocy finansowej dla Izraela jest doprawdy zdumiewająca klimatyzacja Ursynów. Od roku 1945 żaden inny kraj nie otrzymał tak wiele. Izrael cieszy się również wieloma szczególnymi przywilejami, jako że może on wydawać środki otrzymane w ramach amerykańskiej pomocy wojskowej na zakup produktów izraelskich wytwórców, nie zaś tylko od amerykańskich firm. Izrael korzysta również z amerykańskiego finansowania dla swego systemu obrony antyrakietowej. Czterdzieści lat amerykańskiej pomocy wojskowej ukształtowało na nowo izraelską gospodarkę i społeczeństwo. Wzmocniła ona rolę, jaką wojsko odgrywa w społeczeństwie. Podobnie jak dziewiętnastowieczne Prusy, Izrael nie jest państwem posiadającym armię, ale „armią, która posiada państwo”.

     

     Budżet w gospodarce rynkowej jest zawsze tylko rodzajem prognozy i na ogół nie jest on nigdy wykonywany, jako że podlega on po drodze licznym korektom, ponieważ nie da się w praktyce nigdy dokładnie przewidzieć zmian w cenach surowców, kursach walut czy cenach akcji na giełdzie. A więc cała ta afera związana z przyjęciem budżetu przez Sejm to jest wiele krzyku o nic.


    votre commentaire
  • Czyli wniosek jest z punktu widzenia przecietnego polaka dosyc nieciekawy. Niezaleznie od decyzji GB, Polska w obecnym klimacie spolecznym i politycznym niewiele ma mentalnie wspolnego z integrowana Europa. Przyszlosc jest dosyc szara, nie wyobrazam sobie, ze Europa bedzie wciaz finansowala nasze fanaberie. Niestety scenariusz kryzysu greckiego juz widac na horyzoncie z ta roznica, ze Unia nie bedzie nam dosypywac kasy.  Kryzys strefy Euro, jak i strefy USD, jest efektem lewicowej polityki monetarnej przed kryzysem i ‚większa integracja’ niczego tu nie naprawi. Może za to dać jeszcze większą władzę urzędnikom ECB, którzy prowadzili szkodliwą politykę do 2008 roku. Więc to raczej słaby argument za Brexitem. Referendum w Wielkiej Brytanii przywraca wiarę w demokrację europejską.

    Podobny obraz

    Według mojej opinii, Wielka Brytania nie wystąpi z UE. Według mojej wiedzy na ten temat, same referendum nie jest wiążące dla brytyjskiego parlamentu, który może zadecydować o wystąpieniu czy pozostaniu w UE. Polskie media histeryzują, strasząc opinię publiczną brexitem. Kiedy zostaniemy poinformowani o sukcesie referendum, czyli o pozostaniu Brytanii w UE, to będzie to uznane za triumf demokracji, co w rzeczywistości jest bliskie prawdy i sukcesem politycznym Wielkiej Brytanii. W Polsce zamiast demokracji mamy dobrą zmianę, co może być polskim sukcesem, chociaż to staje się coraz mniej prawdopodobne. W Polsce nigdy nie było zachodniej demokracji i nie zanosi się na to, że ona do Polski zawita na stałe. W Polsce jest i była demokracja ludowa. Osobiście dla mnie byłoby to dość przerażające, to wystawienie za dopiero co otwarte drzwi, ale wizja Polski poza (nową) UE wydaje całkiem prawdopodobna przy tej dynamice wydarzeń. Teraz przestało się mówić o dwóch prędkościach w UE, wszyscy zajęli pozycje dość wyczekujące przy rozmawianiu o przyszłości, ale właśnie otwiera się (wylatuje?) korek.

    Z pewnym zawstydzeniem przyznam, że moje własne obawy o bycie za ścianą są dość osłabione po wysłaniu dzieci w obszar tego twardego jądra.


    votre commentaire
  • Dla ,,ukarania” Brytyjczyków wystarczy przestać uznawać ichnie raje podatkowe i obłożyć podatkiem przepływy kapitałowe. UK jest liderem dewastowania REALNEJ gospodarki na rzecz jej finansjeryzacji. Wygłupieni przez media Murdocha Brytyjczycy myślą, że przyczyną ich degradacji społecznej jest ,,Unia” a nie ,,reformy” Thatcher. To owa idolka prawactwa szczególnie durnej maści zlikwidowała miejsca pracy dla working class odsyłając ją albo do marnie płatnej pracy w usługach albo na zasiłek. Braki w kasie zaś uzupełniano intensywną akcją kredytową. I na poziomie gospodarstw domowych jak i państwa. Jednym słowem – pozbycie się UK to pozbycie sie raka neoliberalizmu.

    Znalezione obrazy dla zapytania brexit

    Niestety obraz nie jest aż tak czarno-biały. Kretyństwa brukselskiej administracji są powszechnie znane, jej alienacja od zwykłych obywateli także. Przypominam o ,,negocjacjach” TTIP noszących znamiona zmowy/spisku i chamskiej acz uczciwej odpowiedzi głównej negocjatorki czyli Komisarz d/s Handlu p. Malmstroem na zarzuty o ukrywanie i OSZUKIWANIE opinii publicznej czyli obywateli UE, że JEJ MANDAT NIE POCHODZI OD OBYWATELI. A jeżeli nie do nich to od kogo? I kogo ona w takim razie reprezentuje bo TTIP zburzy cały ład społeczny w UE? „Bo na odejściu z Unii Wielka Brytania może tylko stracić” – a niby dlaczego mialaby stracic? od 1000 lat Wielka Brytania daje sobie rade i to calkiem niezle. Nie rozumiem dlaczego kazdy komentarz dot Brexitu traktuje Wielka Brytanie jakby byla jakims malenkim panstewkiem opartym na rochybotanych podstawach.

    O 5-tej gospodarce Swiata. Ludnosc Wlk Brytanii to 1% swiatowej, ale brytyjscy naukowcy to 4% wszystkich na swiecie a 16% najczęściej cytowanych artykułów naukowych pochodzi z tej malej wysepki. Czy Pan i wielu innych piszacych w podobnym tonie, naprawde myslicie, ze UK sobie nie poradzi sama? Od 1000 lat robi to bardzo skutecznie i daj Boze żeby Polsce tak sie wiodlo.

    Wlk Brytania nie jest zakala Eu a byc moze jedynym glosem rozsadaku i pragmatycznego podejscia do spraw europejskich. EU bez Wlk Brytanii to bedzie chaos.

    Nie posadzam Pana o typowo polski instynkt stada, bo Polacy musza zawsze byc w jakiejs grupie albo sa przeciw, ale polecam wiecej rozwagi i zdrowego rozsadku w analizach.

    Potraktujmy więc jak Brexit jak dojście do władzy PiS w Polsce – jako chorobę, lekcję, być może niezbędną by oczyścić organizm. Ważne jest jednak by rozpoznać (o co łatwiej) ale i UZNAĆ patologie toczące organizm, które spowodowały taką a nie inną decyzję wyborców. Problem w tym, że beneficjenci owej patologii (jak np. u nas pp. Petru czy Schetyna) zrobią wszystko by ową chorobę przedstawić jako coś na kształt kataru, co zlekceważone finalnie uśmierci cały organizm.


    votre commentaire
  • To znaczy, że chciał dobrze - działał bo ciśnienie przekraczało jego nominalną wartość; z reguły nastawiony jest na 8 bar (ale również 6 - 10 bar). jednak najlepszym rozwiązaniem jest "grupa bezpieczeństwa" z naczyniem przeponowym - bezpieczeństwo i brak problemów ze wzrostem ciśnienia. Wydaje mi się trochę skomplikowane to Twoje rozwiązanie. 

    Być może mam niesprawny zawór bezpieczeństwa. Chciałbym go teraz wymienić ale na taki, który posiada większe ciśnienie robocze. Jak mogę sprawdzić jaki mam zainstalowany obecnie? Czy jest na nim oznaczenie?

    Dom jednorodzinny, dość stary (lata 60-te). Instalacja wodna z rur stalowych. Kuchnia i łazienka na parterze, kuchnia i łazianka na piętrze. 

    Nie wiem jakie ciśnienie w rurach. Wodociąg i kanalizacja od jakiś 20 lat. 

     

    Oo kilku tygodni gdy się odkręca wodę w kuchni na parterze z rur wydobywa się głośny dźwięk - coś jak klakson TIR-a, albo statku, albo pociągu. Śmiejemy się że jesteśmy jak na parostatku Tylko że to powoli przestaje być śmieszne. Jak się wodę odkręci bardzo lekko, tak że słabo leci to nic się nie dzieje, ale jak trochę mocniej(nie jakoś na maksa) to się wydobywa ten hałas i trwa tak długo jak się nie zakręci kranu albo nie zmniejszy strumienia wody do minimalnego. Co się dzieje? Skąd ten hałas? Nigdy nie było. Jak się tego pozbyć? Nic ostatnio nie było robione - żadnego remontu, przebudowy, wymiany rur. Więc co się zmieniło?Jak mawia klasyk - "Co się stało że się zes*ało"?

    Znalezione obrazy dla zapytania dom energooszczędny

    Istnieje jeszcze możliwość, że zawór jest sprawny ale w instalacji mam zbyt duże ciśnienie. Skąd ono się bierze? Przecież 8 bar to jest dość dużo...

    U mnie wygląda to tak


    votre commentaire
  • Nie pamiętam dokładnie, ale chyba od ok. dwóch lat martwią mnie dziwne odgłosy wydobywające się z rur wodociągowych bądź centralnego ogrzewania. Ten dźwięk jest bardzo ciężko opisać...

    Znalezione obrazy dla zapytania dom energooszczędny

    Pojawia się to najczęściej kilka razy w ciągu doby. Czasami co kilkanaście minut a czasami przez cały dzień nic nie słychać. Zdarza mi się przebywać w piwnicy gdzie znajduje się licznik od przepływu wody w trakcie tego zjawiska. Zaobserwowałem, że najpierw słychać cichy (inny) odgłos a trybik na liczniku obraca się delikatnie w lewo pogotowie wodociągowe (cofa się), po czym po ok. 2 s. następuje to dziwne zjawisko uderzenia. Trwa ono jakieś 0,5 do 2 s. W tym czasie trybik obraca się w prawo a woda nie jest nigdzie odkręcona. Dźwięk ten nie jest stały, tylko szybko pulsuje. Po uderzeniu po ok. 2 s. ponownie słychać ten pierwszy, cichy odgłos. Prawdopodobnie jest to uderzenie ciśnienia w instalacji. Mieszkasz w domu jednorodzinnym czy wielorodzinnym. Może być gdzieś automat niesprawny szybko zamykający wodę.

    Jeszcze dodam, że gdy znajduję się w kotłowni to podczas tego uderzenia kocioł cały drży. Ten dźwięk pojawia się nawet na wychłodzonej instalacji CO, również w lecie. Kiedyś pamiętam, że ten dźwięk był krótszy i cichszy. Obecnie mam wrażenie, że jest coraz głośniejszy. Mieszkam w domu jednorodzinnym. Nie wiem o jaki automat w tym przypadku może chodzić. W czasie uderzenia wszystkie źródła wody są zamknięte. 

    Na początku myślałem, że w którymś miejscu mam nieszczelną instalację i przez to wycieka gdzieś w ścianach woda ale to chyba jednak nie jest to...

    Mam wrażenie, że najgłośniej ten dźwięk wydobywa się z okolic pralki znajdującej się na piętrze mieszkalnym (nad piwnicą). Może to kogoś naprowadzi na właściwy trop...

    Liczę na liczne pytania do mnie. Mam wielką nadzieję, że mi pomożecie i z Waszą warszawa pogotowie wodociągowe pomocą uda mi się tego nieprzyjemnego dźwięku w końcu pozbyć. Czekałem aż ktoś to zaproponuje. Przez ten zawór leciała mi woda stąd też go unieruchomiłem/zamknąłem. Chciałem to sprawdzić już wcześniej ale z tego co wiem jego zadanie polega na tym, aby w razie zagotowania wody wypuścić jej trochę i tym samym zmniejszyć objętość. 

    Uderzenie występuje nawet wtedy gdy woda w bojlerze jest zimna tak więc myślałem, że to nie jego wina. Na pewno to teraz sprawdzę i go odetkam.

    Zamieszczam schematyczny rysunek mojej nieużytkowanej piwnicy nad którą znajduję się piętro mieszkalne.


    votre commentaire